طراحی ، نظارت واجرای پروژه های ساختمانیiranian civil engineers

ارائه انواع خدمات طراحی نظارت و اجرای ساختمان با بهره گیری از اکیپهای مجرب و متعهد09396192171

طراحی ، نظارت واجرای پروژه های ساختمانیiranian civil engineers

ارائه انواع خدمات طراحی نظارت و اجرای ساختمان با بهره گیری از اکیپهای مجرب و متعهد09396192171

درسهایی از تجربه تلخ حادثه آتش سوزی پلاسکو

مدتی است که از حادثه تاسف بار پلاسکو می گذرد.

با وجود تبعات اجتماعی و اقتصادی فراوان که در حال حاضر بخشی از جامعه را درگیر خود کرده است  درسها و پیامهای بسیاری  هم برای مردم و هم مسئولین داشته است .

چنانچه تعداد واحد های بازرسی و ایمنی و استاندارد بیشتری توسط بخش خصوصی راه اندازی شوند و دولت تنها به عنوان راهنما و تدوین کننده نقش خود را ایفا کند ،

با این کار هم به توسعه و اشتغال و کارآفرینی کمک شایانی خواهد شد و هم با توجه به حساسیت و توسعه روز افزون شهر ها در اینده ای نه چندان دور  باعث آسایش روانی جامعه در بروز حوادث خواهد شد .


در این بین نقش بیمه ها نیز پر رنگتر خواهد شد :

قطعا از این پس کارشناسان بیمه نیز ریسک ساختمانهای پر خطر و با تجهیزات و ایمنی کمتر را بالاتر تشخیص داده و هزینه بالاتری تعیین خواهند کرد .


بنابراین در خرید املاک توسط بهره برداران و سرمایه گذاران شاید دید جامعه تغییر کند و از این پس غیر از ترجیح موقعیت ملک و تزئینات و نمای آن ،  به رتبه و گرید سازنده ، مشخصات فنی ، نوع اسکلت و چگونگی اجرا و رعایت نکات ایمنی نیز توجه گردد .


 ساکنین مجتمع های مسکونی ، اداری و تجاری باید بیمه ساختمان خود برابر آتش سوزی را مانند بیمه شخص ثالث خودرو ها جدی بگیرند خصوصا مدیران ساختمان ، چرا که طبق ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمانها - مدیر یا مدیران مکلفند تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش سوزی بیمه نمایند.  


حادثه خبر نمیکند پس باید پیشگیری و آینده نگری کرد ضمن اینکه تا حد امکان از تجهیزات اعلان و اطفای حریق در ساختمان یا واحد های خود بهره گیرند حتی در حد تهیه کپسول آتش نشانی  . 

 

قوانین بسیاری تدوین گردیده و اما آنچه مهم است اجرا و ضمانت اجرایی آنها است و اینکه نظارت صحیح انجام شود .

چه بهتر که هر فرد از خود شروع کند .

در هر جامعه ای بر اساس رشد فرهنگی و بنیه اقتصادی قوانین مربوط به ایمنی وحفاظت فردی و اجتماعی دقیقتر  و با جزئیات بیشتر از سوی افراد بکار گرفته می شود .

شاید پیگیری بحث گرید بندی و رتبه بندی ساختمانها از نکاتی باشد که باید جدی تر با آن برخورد شود

اما نکته مهم و اساسی در ساخت و ساز ها در این مرز و بوم  لزوم بکارگیری متخصصان و افراد دارای مدارک معتبر و ذیصلاح در کلیه اجزاء ساخت و ساز های شهری و روستایی است.


( استفاده از پوشش فوم بقطر حدود 3 سانتی متر  بر روی اسکلت فلزی جهت بالابردن زمان مقاومت اسکلت فلزی برابر آتش از حدود یک ساعت به سه ساعت )




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.