طراحی ، نظارت واجرای پروژه های ساختمانیiranian civil engineers

ارائه انواع خدمات طراحی نظارت و اجرای ساختمان با بهره گیری از اکیپهای مجرب و متعهد09396192171

طراحی ، نظارت واجرای پروژه های ساختمانیiranian civil engineers

ارائه انواع خدمات طراحی نظارت و اجرای ساختمان با بهره گیری از اکیپهای مجرب و متعهد09396192171

طرح و اجرا مشاوره و نظارت ، انجام پروژه ساختمانی

مشاوره در خصوص بازسازی و مقاوم سازی ساختمان

اخذ پروانه ساختمانی 

تهیه نقشه های فاز صفر و یک

اجرای ساختمان در قالب انواع قرارداد ها 

بهینه سازی  به شیوه های مختلف تعیین مصالح ساخت

تهیه مصالح ساختمانی   ، لوازم و ابزار استاندارد 

معرفی اکیپهای اجرایی توانا

 برنامه ریزی و کنترل کیفیت 

تلفن تماس 09396192171

منفعت طلبی تنها مانع سد راه ساخت و ساز توسط مجریان ذیصلاح

متاسفانه در سالیان گذشته سود سرشاری که از فروش واحد های ساختمان نصیب بساز و بفروش ها گردیده مانعی است که تصمیم گیران و مراجع قانونی  اعم ازسازمانهای نظام مهندسی و شهرداری ها و ...حریف این قشر از جامعه نمی شوند .

عاملی که باعث هدر رفت سرمایه های ملی این مرزو  بوم گشته و ساختمانهای بی کیفیت با عمر کوتاه و خطرات متعدد مثل قارچ در شهر ها رشد کرده است .

روش نظارت و اعمال نفوذ مهندس ناظر نیز بقدری سطحی و بی تاثیر است که قشر وسیعی از مهندسان خبره ترجیح می دهند مسئولیت سنگین آن را بعهده نگیرند .

شخصی سازی که در سطح وسیعی از جامعه متداول است به هیچ وجه زیر بار نظرات و راهنمایی های ناظران نمی روند و آنرا مانع منافع و هزینه اضافی میدانند.در بازدیدها به عنوان کارشناس، بسیاری از ساختمانهایی که پس از بهره برداری بدلیل مشکلات عدیده صرفا در بخش بهره برداری مواجه هستند شاید با حضور و اعمال نظر یک مهندس ناظر تازه فارغ التحصیل شده قابل حل بود .


خود من شاهد بودم که یک خیاط بعد از ساخت اولین ساختمان خود میگفت همه زیر و بم ساختمان سازی را یاد گرفتم و شد سازنده .

در یکی از موارد اختلافی بین سازنده و مالک بعنوان طرف مشورت به مالک گفتم چرا خود شما یک مرغ فروش را برای ساخت ساختمان خود انتخاب کرده اید .

وقتی برای کسب منفعت بیشتر بجای قیرگونی کف سرویسها نایلون یپهن کرده و روی آنرا فرش میکنند ، یا لوله ها ی دودکش بدون درز گیری و کنترل نصب می شوند ، یا سیم کشی بدون لوله گذاری ( که خود این امر ضوابط فنی بسیاری دارد )اجرا می شود یا به اصطلاح برخی از این قبیل اشخاص ارماتوربندی فونداسیون بصورت سیخ کبابی اجرا می شود که پس از بازدید ناظر آرماتورهای اضافی طبق نظر اقایان بیرون کشیده شود ، انتظار بیشتری نمی توان داشت .


(لحظه تاسف بار تخریب طبقه سست اضافه شده به ساختمان همسایه بداخل ساختمان در حال احداث)

فعلا تا مشکلاتی نظیر نشست سازه ، زلزله و.. پیش نیاید در بخش ایستایی قائم سازه ها مشکلی بروز نمی کند  ولی چه بسیار ساختمانهایی که سازنده یا مالک منفعت جو با کسر میلگرد، سیمان ،بادبند و... و عدم بکار گیری افراد با صلاحیت ویا  مصالح استاندارد برای سازه از جنبه پایداری جانبی مشکلات اساسی ایجاد میکند که در بروزحوادث فجایع جبران ناپذیر ایجاد می شود.

در ساخت ساختمانهای دولتی و عمومی از طریق دستگاه نظارت ،  ناظر یا ناظرین مقیم بصورت تمام وقت عملکرد شکل گیری ساختمان را از صفر تا صد رصد میکنند و با همکاری پیمانکاران و مجریان حرفه ای ساختمان به عنوان یک سیستم شکل میگیرد تا جوابگوی بهره برداران در دوره بهره برداری باشد که این مهم باید چه در سازه و چه تاسیسات بطور کامل رعایت گردد.



حال بعنوان یک فرد بی طرف قضاوت کنیددر  ساختمانهای شخصی ساز با مراجعه ناظران تقریبا حدود یکساعت در  هفته ( بنا به پیشرفت کار )  با حق ا لزحمه ناچیز چه خطا ها که از نظر پنهان می مانند و چه کم و کاستی های  عمدی توسط سودجویان می شود پس انتظاری از کیفیت و عمرو دوام این ساختمانهانباید داشت . 


ادامه مطلب ...

درسهایی از تجربه تلخ حادثه آتش سوزی پلاسکو

مدتی است که از حادثه تاسف بار پلاسکو می گذرد.

با وجود تبعات اجتماعی و اقتصادی فراوان که در حال حاضر بخشی از جامعه را درگیر خود کرده است  درسها و پیامهای بسیاری  هم برای مردم و هم مسئولین داشته است .

چنانچه تعداد واحد های بازرسی و ایمنی و استاندارد بیشتری توسط بخش خصوصی راه اندازی شوند و دولت تنها به عنوان راهنما و تدوین کننده نقش خود را ایفا کند ،

با این کار هم به توسعه و اشتغال و کارآفرینی کمک شایانی خواهد شد و هم با توجه به حساسیت و توسعه روز افزون شهر ها در اینده ای نه چندان دور  باعث آسایش روانی جامعه در بروز حوادث خواهد شد .


در این بین نقش بیمه ها نیز پر رنگتر خواهد شد :

قطعا از این پس کارشناسان بیمه نیز ریسک ساختمانهای پر خطر و با تجهیزات و ایمنی کمتر را بالاتر تشخیص داده و هزینه بالاتری تعیین خواهند کرد .


بنابراین در خرید املاک توسط بهره برداران و سرمایه گذاران شاید دید جامعه تغییر کند و از این پس غیر از ترجیح موقعیت ملک و تزئینات و نمای آن ،  به رتبه و گرید سازنده ، مشخصات فنی ، نوع اسکلت و چگونگی اجرا و رعایت نکات ایمنی نیز توجه گردد .


 ساکنین مجتمع های مسکونی ، اداری و تجاری باید بیمه ساختمان خود برابر آتش سوزی را مانند بیمه شخص ثالث خودرو ها جدی بگیرند خصوصا مدیران ساختمان ، چرا که طبق ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمانها - مدیر یا مدیران مکلفند تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش سوزی بیمه نمایند.  


حادثه خبر نمیکند پس باید پیشگیری و آینده نگری کرد ضمن اینکه تا حد امکان از تجهیزات اعلان و اطفای حریق در ساختمان یا واحد های خود بهره گیرند حتی در حد تهیه کپسول آتش نشانی  . 

ادامه مطلب ...